fredag 5 oktober 2007

Läsrapport, tredje kvartalet

Under juli, augusti och september har jag läst följande böcker:

Stieg Larsson - Flickan som lekte med elden
Mariette Glodeck - Röda vita rosen
Johan Theorin - Skumtimmen
Stieg Larsson - Luftslottet som sprängdes
Kazuo Ishiguro - Never let me go (den första boken jag skrev om här på bloggen!)
Ian McEwan - Försoning
Hanne Ørstavik - Kärlek
Curtis Sittenfeld - I en klass för sig
Marie Hermanson - Mannen under trappan
Maja Lundgren - Myggor och tigrar
Liza Marklund - Livstid
Patrick Süskind - Parfymen
Roslund & Hellström - Edward Finnigans upprättelse
Mari Jungstedt - I denna ljuva sommartid
Ian McEwan - På Chesil beach
Håkan Nesser - Kära Agnes!

Totalt 16 stycken, varav 7 deckare.

Favoriter: Flera har varit riktigt bra, men ska jag välja en blir det Försoning.
Mest frekvent bladvändning: Stieg Larsson. I hans trilogi tyckte jag nog dock bäst om ettan, Män som hatar kvinnor, då pusseldeckargenren ligger för mig.
Positiv överraskning: Kära Agnes! som jag trodde skulle vara lite småputtrig, visade sig snarare vara riktigt spännande och lömsk. Bloggar om den snart.

Inga kommentarer: