måndag 27 augusti 2007

Kursstart och allmän glädje

Ikväll är det kursstart! Förra terminen började jag läsa grundkursen i konstvetenskap på kvällstid (halvtid) vid Stockholms universitet. Nu är det dags för andra halvan - den roliga halvan - som jag sett fram emot mest: 1800-1900-tals konst med godbitar som realism, impressionism och alla spännande grenar inom modernismen!

Ska så småningom bege mig iväg för att hinna förbi universitetsbiblioteket som har begränsade öppettider och enbart öppet på nedervåningen p.g.a. omfattande sabotage tidigare i somras. Någon idiot verkar ha något personligt mot detta bibliotek, eftersom det inte är första gången det händer.
Dessutom ska jag hinna registrera mig på kursen timmen innan den börjar, gå till Akademibokhandeln för att jämföra priset på en bok (ibland är Frescatibutiken faktiskt billigare än nätbokhandlarna) och nyfiket kolla in resultatlistan från den sista tentan vi skrev i våras på momentet 1400-1700-tal, där a certain someone fick hela 28 av 30 poäng.

En annan anledning till mitt glada humör är att jag har fått lön idag, vilket känns välförtjänt efter allt slit under sommaren! Ska se till att unna mig lite saker och inom kort bl.a. göra en stor skivbeställning från CD.on.

Inga kommentarer: