torsdag 23 augusti 2007

Jag börjar förstå vad det handlar om

Mitt Bokuspaket kom häromdagen och för närvarande är jag en tredjedel in i Myggor och tigrar (den är tjock!). Det tar bara ca 50 sidor innan de manliga kulturkändisarna börjar hängas ut en efter en, så den som väntar på något gott behöver inte vänta särskilt länge... Alltså dessa män! Ändå är jag inte förvånad. Återkommer såklart med recension senare.

På jobbet idag hade vi äntligen fått in Livstid av Liza Marklund, som jag självklart snappade åt mig från aktuellthyllan. Efter att ha läst många romaner i sträck är jag verkligen sugen på en deckare (eller kanske flera) att sätta tänderna i, eftersom det är en genre jag gärna läser. Nobels testamente, Marklunds förra, var jag väldigt förtjust i då den höjde nivån igen efter ett par mellanböcker. Men eftersom den avslutades med en rejäl cliffhanger, åtminstone på det personliga planet för Annika Bengtzon, så känns fortsättningen efterlängtad.

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag börjar faktiskt bli lite nyfiken på Myggor och tigrar. Först tyckte jag inte att det verkade som någon bok för mig, men vem vet, fortsätter det så här kanske jag läser den till slut ändå. :)

Livstid kommer jag nog i alla fall att läsa, bara den kommer till ett lämpligt bibliotek i närheten av mig och inte har för många reservationer...

Mårten sa...

Hej! upptäckte din sida via din kommentar på min blogg (pocketpocketpocket). Gillar den och tänker länka! Vore smickrad om du övervägde att göra det samma!

Erika sa...

Maria: Svårt att inte bli nyfiken när man hör om den överallt... Men jag tycker egentligen inte att den är speciellt bra, framför allt har jag svårt att känna någon större entusiasm över de långdragna skildringarna av maffian i Neapel där författaren vistas. Lite mer kultursideaction, tack. Så här i mitten av boken har den biten tonats ner en aning, men den kanske återkommer framåt slutet.

Mårten: Men självklart! Tycker din sida är trevlig... Dessutom är jag något av en pocketfantast själv.