tisdag 14 augusti 2007

Bokusbeställning

Gick in på Bokus igår, vilket jag har för vana att göra efter midnatt då de släpper dagens erbjudande, och nu var det Maja Lundgrens omtalade Myggor och tigrar för 49 kr som jag såklart inte kunde motstå. Passade även på att slänga in några pocketböcker i beställningen som jag varit sugen på ett tag och så här blev resultatet:
  • Maja Lundgren, Myggor och tigrar
  • Carina Rydberg, Den som vässar vargars tänder
  • Patrick Süskind, Parfymen: en mördares historia
  • Nicole Krauss, Kärlekens historia
  • Linda Olsson, Nu vill jag sjunga dig milda sånger
  • Zadie Smith, Om skönhet
Summa: 234 kr och fraktfritt som student. Billigt!

4 kommentarer:

Marianne sa...

"Parfymen" är helt underbar! Det är några år sedan jag läste den, och funderar nästan på att plocka fram den igen.

Rydberg har jag nyss köpt, och ser fram emot den. Jag har aldrig läst något av henne tidigare. Har du?

Erika sa...

Marianne: Jag har också hört en massa bra om "Parfymen", att den ska vara originell med hela luktsinnesgrejen och morden, så jag blev genast nyfiken.
Av Carina Rydberg har jag faktiskt bara läst "Osalig ande", som jag minns som bra men ganska annorlunda då huvudpersonen i boken är död och följer sina närmaste i form av ande.

Anonym sa...

Jag är lite avundsjuk på dig som ska få läsa Parfymen för första gången. Den är bra på alla sätt.

Vargars tänder läste jag för några veckor sedan och gillade den, det ska blir roligt att se vad du tycker om den.
Fast mest nyfiken är jag på vad du kommer att skriva om Lundgren. Recensionerna har varit väldigt blandade. Jag är nyfiken men misstänker att den inte är något vidare.

Erika sa...

Pi: Härligt att du säger så om Parfymen, jag har faktiskt en känsla av att den kommer tilltala mig... Lundgren ska jag ge en ärlig chans, men som du säger verkar ju åsikterna ganska delade och dessutom är det en tegelsten på ca 500 sidor. Om jag inte gillar den kanske jag lägger den ifrån mig, vilket jag gör med böcker ibland... Ärligt talat är jag mest nyfiken på att se what the fuss is all about.