lördag 4 augusti 2007

Bokblogg

Eftersom jag älskar böcker och läser så mycket skönlitteratur jag kan - och dessutom suger i mig så mycket jag kan om litteratur från bokbloggar, recensioner och kultursidor - så kände jag att en egen bokblogg kanske vore på sin plats. Både för att för reflektera lite mer kring det jag läser och litteratur i allmänhet och inte minst för att komma i kontakt med likasinnade.
Läsning har alltid varit ett av mina största intressen och det är knappast någon slump att svenska alltid var mitt favoritämne i skolan, att jag direkt efter studenten gav mig i kast med att studera litteraturvetenskap och att jag numera är utbildad till och arbetar som bibliotekarie, ett yrke där man bokstavligen omringas av böcker dagarna i ända.
Välkommen!

2 kommentarer:

Martina sa...

Hej! Du verkar också vara ny på det här bokbloggandet, jag startade min i samma veva som du =). Och jag pluggar till bibliotekarie, vilken slump!

//Martina

http://etthemutanbocker.blogspot.com/

Martina sa...

Snabbt svar, måste jag säga! =) Jag kommenterade det på min egen blogg, men tänkte skicka en liten kommentar här också bara för att påpeka att jag faktiskt svarat =).