tisdag 27 november 2007

Fyra anledningar att vara glad

Idag har följande bra saker hänt:

1. Jag fick tentaresultatet från konstvetenskapen: VG.
2. Jag har fått lön, lite mer än vanligt då jag jobbat massor.
3. Fastighetsskötaren var här i förmiddags och lagade hallampans trasiga väggkontakt. Härligt att kunna se vad jag gör och slippa kisa och famla omkring i mörkret.

Men bäst av allt:

4. Igår beställde vi en dubbelsäng från Mio och idag ringde den supertrevliga kvinnan därifrån upp J. med ett minst sagt glädjande besked. Tydligen hade de precis inlett en julkampanj på sängar hon varit omedveten om igår, vilket innebär att vi får hela 6000 kronor i rabatt. Bara sådär. Helt otroligt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Att "tjäna" pengar på oväntade saker är alltid glädjande! Fick i våras återutbetalning då vi fått för lite bostadsbidrag tidigare - kul tyckte vi och stack till Grekland för pengarna!

Erika sa...

Håller med. Nu får vi typ garderoben vi också tänkt köpa "gratis"!

Anonym sa...

Hej! Tack för boktipsen!

Erika sa...

Camilla: Varsågod! Det känns som jag känner till betydligt fler, men de där var de som direkt poppade upp...

Spectatia sa...

Kvadrupel-bingo liksom. Vad härligt! :-)

Erika sa...

Spectatia: Japp! :)