söndag 25 november 2007

Bokbytardag på Kungsholmens bibliotek

Detta upptäckte jag i allra sista stund, men kanske hinner någon som läser detta dit? Bokbytet pågår alltså idag mellan kl. 12:30-15:30 på Kungsholmens bibliotek (S:t Eriksgatan 33, Fridhemsplan) och går ut på att man tar med sig egna böcker och byter med andra personer som gjort detsamma. Kul idé som jag vet att bl.a. Järfälla folkbibliotek även anordnat ett par gånger och som också bokhororna gjort en egen variant på.

Själv hade jag gärna gått om det inte vore så att jag återigen jobbar helg. Annars hade det passat perfekt då jag så sent som häromdagen rensade ut en massa skräp från vindsförrådet inför flytten, bl.a. en hel låda med gamla 90-talsböcker (typ Minette Walters, Marian Keyes och en drös tristare ungdomsböcker från B. Wahlströms och Richter) jag gärna skulle bli av med. Well well, vi har planerat att skänka dem till Myrorna istället. Alltid är det någon som blir glad.

Inga kommentarer: