tisdag 22 januari 2008

Bokkollo?

Måste ju erkänna att det här med bokkollo onekligen låter trevligt och väldigt lockande! Sitta och läsa bland gelikar, äta gott och till och med träffa en känd svensk författare... Några hinder i vägen dock: jag jobbar på söndagen (kanske går att byta bort i och för sig med lite stök) och har kanske inte riktigt lust att dela rum med någon jag inte känner. Kanske kan jag övertala J att följa med? Tydligen efterlyser man fler manliga deltagare, det var visst lite dåligt med sådana sist. Nåja, jag ska klura lite på saken så får vi se.

3 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Mmm... funderat på att ordna ett eget privat bokkolla och åka bort med sambon för att bara läsa en helg. En lässemester helt enkelt, bor lite långt från Stockholm för bokbytardagar mm.. Kanske skulle ordna ett i skåne istället..:)

Anonym sa...

Hallo!

Det går att få ett enkelrum (tillägg 400 kronor). Det finns inga problem alls med bokkollon! Bara häng med! Du har ju en sådan fin låtsastvilling. Ta med henne också!

Allt gott!
/Johanna K

Erika sa...

Bokomaten: Ja, varför inte? Ett privat läskollo kan man ju fixa. Både J:s och min familj har ju landställen t.ex. även om det är ganska långt att åka (Gotland resp. Åland). Och det är nog lite för kallt just nu, men framåt våren eller sommaren låter det som en finfin idé.

Johanna K: Hmm... Ja, det var ju en smart lösning på det ena problemet i alla fall! :)