fredag 6 juni 2008

Gotlandshelg

Recensionerna till ett par avslutade böcker låter dessvärre vänta på sig till nästa vecka, eftersom jag och J. åker till Gotland över långhelgen för att fira en av hans kusiners bröllop. Trevligt med ett litet avbrott i jobbvardagen, men inte så mycket lästid mer än på vägen dit och hem gissar jag. Jag som bara vill kasta mig över Den stängda boken! Trots att jag inte ens hunnit avverka 100 sidor, kan jag redan nu säga att den har allt jag älskar... Och vilket språk, inte minst! Jag hoppas verkligen den håller hela vägen.

I övrigt gläder jag mig åt att en rejäl skatteåterbäring (rekord!) har landat på mitt konto och att vi därför kunnat beställa och idag hämta ut denna röda skönhet, som vi ohälsosamt nog redan börjat referera till som "my preciousss":

What a beauty! Men inte bara ett snyggt fodral förstås, utan även en god investering i det framtida bloggandet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det roligt att få köpa något så vackert som din fina dator, kom ihåg när jag köpte min Macbook, som jag tittat på så länge. Jag älskar den fortfarande.

Anonym sa...

Åh, en sån där har jag också spanat på ett tag. Till hösten då ska allt bloggande från Läsdagboken också ske på en Sony vaio. ;)

Anonym sa...

Vill bara säga till att boken håller tillslutet, den är helt fantastisk, en av dom bästa jag läst .
Hoppas Gotland var fint

La Bibliofille sa...

Åhh, vilken fin! Jag vill också ha en röd laptop!

Tekoppen sa...

Hoppas att du gillar Den stängda boken minst lika mycket som jag gjorde! Jag läste den i Venedig - egentligen höll min mamma på med den, men jag snodde den så fort hon hade något annat för sig. Min egen bok blev väldigt nonchalerad på kuppen!

Erika sa...

Lena: Ja, man blir så glad! Ibland är man allt en riktig materialist ;) Den stängda boken blir förresten bara bättre och bättre, tycker jag!
Och Gotland var härligt med fantastiskt väder. Förutom utomhusvigsel på en klippig strand hann vi med både Fårö och Visby.

Emm: Jag gillar verkligen designen. Och så är den lätt att bära och skön att skriva på!

La Bibliofille: Rött har nog alltid varit min favoritfärg.

Tekoppen: Jag förstår dig! Både längtar till slutet så jag får veta hur det går med allt och vill samtidigt att den aldrig ska ta slut.