fredag 3 juli 2009

Ingen Oates för mig inte

Precis som många andra litteraturnördar hängde jag på låset när biljetterna släpptes till Joyce Carol Oates på Internationell författarscen 7/7, sommarens stora litterära händelse . Samtidigt så inleder sambon sin semester ikväll och nästa vecka är enda tillfället för oss i sommar att åka ut till mitt landställe på Åland. Valet stod alltså mellan Joyce Carol Oates 1,5 timme eller ett avkopplande myspys på landet i 5-6 dar och eftersom jag trots allt inte är något det hardcorefan (höjdpunkten för mig var snarare Siri Hustvedt) föll valet på det senare. Självklart har jag sett till att förpassa biljetterna vidare, så att ett par andra lyckliga själar får se henne istället.

Hoppas alla ni andra bokbloggare och läsare som ska dit på tisdag får en underbar kväll! Ser fram emot alla rapporter, kommer trots allt vara lite avundsjuk på er.

Inga kommentarer: