fredag 3 juli 2009

Albertefynd

I eftermiddags var jag ute och botaniserade i second hand-butikernas bokhörnor och gjorde det här fantastiska fyndet på Stadsmissionen på Skånegatan - hela Albertetrilogin av Cora Sandel för endast 40 kronor! Allting stämde perfekt: bara det faktum att alla tre böckerna fanns där, i fint skick dessutom och att det från början billiga priset (20 kr/st) toppades med ett "tag 3 betala för 2"-erbjudande. De väntade helt enkelt på mig! Som de flesta vet är jag förvisso en pocketperson i vanliga fall, men är det några böcker jag alltid velat ha i inbundet format så är det just dessa, för förutom att de är bra så är de oerhört vackra.

3 kommentarer:

Tekoppen sa...

Wow, vilket fynd! Gratulerar!

vixxtoria sa...

Ja, grattis!

Jag har alla böckerna i en samlad pocketupplaga (och det är inget fel i det), men berättelserna flyter ihop och jag kommer aldrig ihåg vilket som skedde i vilken bok. Dessutom har du ju tre bokomslag att drömma dig bort i.

Sålde de månne Kranes konditori också på den där Stadsmissionen? Den saknas i min bokhylla.

Erika sa...

Tekoppen: Ja, visst var det?

Vixxtoria: Samlade volymer innebär ju också ofta väldigt liten text, vilket jag är mindre förtjust i.
Nej, ingen Kranes konditori tyvärr. Den brukar jag också titta efter!