lördag 19 april 2008

Kakmonster är vi allihopa

Både Martina och Calliope fick mig nyfiken på Leila Lindholms senaste bok Piece of cake med recept på läckerheter som bl.a. New York blueberry cheesecake, chocolate cupcakes, kola- och pecannötspaj och en massa gott bröd.

Jag är egentligen ingen stor konsument av kok- och bakböcker och brukar ännu mindre se matlagningsprogram på tv, men gårdagens bokhandelsbesök, som innefattade ett snålvattensproducerande bläddrande i nämnda bok, räckte för att jag skulle bli övertygad. Kanske borde jag invänta lönen, men å andra sidan kan man ju beställa och betala på faktura i efterhand... Oj, vad det ska bakas och frossas framöver!

2 kommentarer:

Amoroso sa...

Jag är egentligen inte heller någon kokboksfantast, tycker att man kan hitta det mesta på Internet. Men Leilas böcker är ju så sköna att man bara måste äga dem :-)

Erika sa...

Amoroso: Visst är det så. Ofta är kokböcker också ganska dyra och exklusiva... Men jag tycker faktiskt att A piece of cake känns prisvärd, inte minst p.g.a. sin tjocklek och det stora antalet recept. Och för att inte tala om alla vackra och frestande bilder... Fick hem den för ett par dar sen och har redan hunnit baka en mjuk kaka med bananer och pecannötter - mycket god! Kanske provar jag på något ytterligare recept redan nu till helgen! ;)