fredag 7 december 2007

Status lägenhet

I måndags fick vi tillträde till nya lägenheten. I snart två månader har jag gått och längtat och planerat och fantiserat och nu är den äntligen vår! Självklart har vi redan varit där flera gånger för att inspektera, ta mått och sätta upp en provisorisk namnskylt på dörren (obligatorisk symbolisk handling!). Imorrn är det dags att måla i sovrummet och arbetsrummet. Alla förberedelser är gjorda, så nu ska det bara vara att smacka på färg. Eller bara och bara, jag är totalt ovan vid att måla, men mamma och hennes man är där och hjälper till i alla fall. Ska bli roligt att få visa dem vårt nya hem också.

Den här kvällen har jag ägnat åt att rensa ut gamla kläder och annat skräp som gömt sig i garderoberna, parallellt med att kasta ett getöga på Go'kvälls bok- och filmtips och På spåret. Att jag hör genom väggen att jag och min 95-åriga blivande ex-granne har samma fredagsnöje får jag väl helt enkelt bjuda på, hehe... För att återgå till flytten har jag också hur smidigt som helst lyckats sälja de möbler jag inte längre behöver, vilket är jätteskönt. Den stora stressfaktorn just nu handlar om att hinna packa i tid eftersom flyttlasset går om bara en vecka - jag har inte ens börjat. Wish me luck.

5 kommentarer:

Maria sa...

Vad kul att ni fått tillträde till lägenheten! Hoppas att det kommer att gå bra med flytten. Lycka till!

Anonym sa...

Lycka till! Att måla är inte så svårt, det kommer i alla fall att gå bra ;).


(min blogg: www.plouf.de/blog)

Erika sa...

Maria: Jag hoppas det! Förhoppningsvis slipper vi snöoväder nästa lördag i alla fall (vilket annars är en farhåga när man flyttar i december), med tanke på det ovanligt milda vädret. Dessutom började jag packa igår kväll, känns skönt att ha kommit igång.

Agnes: Ja, det gick bra faktiskt och vi är helnöjda med resultatet. Rummen fick en helt annan karaktär! Att rolla är hur lätt som helst, men finliret med pensel och alla förberedelser är lite pyssliga.
Intressant flerspråkig blogg du har. När jag skummar igenom förstår jag i stora drag i alla fall, tack vare gymnasiefranska och -tyska. Vilket är ditt modersmål: svenska, franska, tyska?

Anonym sa...

Tack så mycket, Erika :). Vad fint att du förstår vad jag skriver på franska och tyska (jag antar att du också kan läsa de engelska inläggen, eller?). Franska är mitt modersmål men jag har levt i Tyskland i flera år nu. Och svenska är faktiskt språket som jag pratar värst ;).

Anonym sa...

arg... i några år skulle det heta, inte flera :P.