måndag 25 augusti 2008

Mer substans, tack!

Vi är väl några stycken nu som sett den första trailern på filmatiseringen av Män som hatar kvinnor. Vad tycker ni? Rent innehållsmässigt gjorde den mig besviken eftersom den är ganska intetsägande. Visst är den snyggt gjord, men det är omöjligt att ana sig till handlingen när man inte ens får se någon riktigt scen eller ens skådespelarnas ansikten (även om vi som läst böckerna förstår anspelningarna på Lisbeth Salanders tatuering och datahackande). Det här är ingen trailer, utan en teaser på sin höjd...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mig teasade den inte ens, utan störde enbart. Och "starka bilder", var då? Nää,kom igen med lite innehåll som sagt. Det där lär inte få mig till bion, fast så har jag också just skrivit på annat ställe att den enda svenska filmen jag kommer att se i höst är "Låt den rätte komma in". Just nu känns det mycket troligt.

Erika sa...

Lisan: Nej, man blev inte särskilt nyfiken av trailern. Men jag hyser generellt ett nästan maniskt intresse för filmatiseringar av böcker jag gillar.
Låt den rätte komma in, som ju blev försenad ett halvår, längtar jag för övrigt ihjäl mig efter - premiär fredag 24 oktober!

Anonym sa...

Ja vem som trailern riktar sig till vet jag inte, men inte fick den mig att längta efter filmen. Jag älskade ju boken och hoppas innerligt att den blir lika bra på film. Men till bion får den mig inte att gå, det blir som vanligt video. Jag bor ju inte heller i det mest biotäta området direkt heller.

Erika sa...

Lena: Nej, den är lite märklig faktiskt. Jag får se om jag ser den på bio eller dvd...